Napels, Capri en de Amalfikust

28 april 2017 - Napels, Italië

We gaan in de meivakantie twee weken naar Italie. We vliegen op Napels en de grote verrassing is dat neef Kaj ons vliegt. We mogen de hele vlucht in de cockpit, echt super bijzonder!

De eerste dagen zijn we in Napels, in een appartement aan de centrale winkelstraat. Het is overal druk, vooral door cruiseboottoeristen. We wandelen de eerste dagen door de stad, bezoeken het Nationaal Museum, maken uitstapjes naar Pompeii en beklimmen de Vesuvius (in file lopen).

Na vijf dagen nemen we de boot naar Capri. Wat een luxe eiland. Niet heel groot, prachtige natuur. We maken twee dagen prachtige wandelingen en nemen daarna de boot naar Amalfi. We slapen hier recht tegenover de Dom, en hier is het zo mogelijk NOG toeristischer! 's Avonds eten we bij Buonvincino, een heel lekker en leuk restaurant. De eerste dag nemen we de boot naar Maiori, drie dorpen verder zuidwaarts. Vanaf daar lopen we het pad van de citroenen terug naar Amalfi. We lunchen in Atrani, een leuk klein dorpje. Het is een heel erg mooie wandeling. Die avond krijg ik helaas keelontsteking dus de wandeling bergop naar Ravello doen Pepijn en Mats de volgende dag samen.

De dag erna pakken we onze bagage en reizen met de bus (maar een kwartiertje) naar Praiano. Hier slapen we in een hotel met fantastisch uitzicht op Positano. Ik blijf die dag nog in bed, Pepijn en Mats huren een scooter. Mats vindt het zo ontzettend gaaf. Ze rijden drie rondjes door Positano en lunchen daar (met parkeerboete omdat ze op een bewoners-scooter-parkeerplaats bleken te staan). Ik ga ook een stukje mee met Pepijn. De volgende dag huren we twee scooters en rijden de hele dag langs de kust. Eerst naar Ravello en dan weer helemaal terug naar Positano. We vinden het alledrie super leuk om te scooteren. De laatste dag wandelen we het Pad der Goden naar Positano. Het is helaas 's ochtends bewolkt, de uitzichten zouden nog gaver zijn geweest zonder wolken, maar met is het ook al erg mooi.

Een heel mooi gebied, maar wel heel erg toeristisch.