Dag 6 Tsumago met ryokan

17 juli 2015 - Kiso-gun, Japan

We zijn vanochtend met de trein naar Nagiso gegaan met een overstap. Vanuit Nagiso was het nog maar 7 minuten met de bus naar Tsumago. We kwamen aan en vonden het dorpje meteen schitterend. Het is heel klein want je loopt er in 15 minuten doorheen. Maar het is net uit een sprookje, zo oud en alles hout. We zetten onze spullen in de ryokan en gaan het dorpje verkennen. We lunchen met noodles en daarna gaan we in een heel klein cafeetje wat drinken. Hier komt ook een Canadees Tsjechische familie binnen en de dochters gaan mee Yahtzeeen. De eigenaar is super aardig en het is heel leuk.

We gingen terug naar de ryokan en wat een uitzicht hebben we vanuit de kamer, het is vet mooi. Aan drie kanten ramen, uitzicht op de voortuin met heel zen geluid van stromend water en een hele mooie kamer. Als je binnenkomt moet je slippers aandoen want anders komt vuil van buiten binnen en ook bij de wc andere slippers. En de eigenaar is heel aardig en we dachten meteen toen we binnenkwamen wat een topkamer zo mooi met uitzicht op de bergen en op de tuin. Om 18 uur precies moeten we gaan avondeten. En dan moeten we zo'n yukata aan. Na het eten ga ik de foto's erop zetten en vertellen hoe lekker het was.

---Mats---

Het eten was heel leuk en heel lekker. We kregen heel veel, wel 8 gangen en de eigenaren vonden het heel leuk dat ik alles wilde proeven en heel veel opat en dan lachten ze zo leuk als ik het op had. Het was ook zo lekker. Sashimi van gemasseerd rundvlees en shabu shabu betekent dat je heel dun gesneden vlees in heet water heel snel op en neer beweegt met je stokjes heel snel. De mensen zijn zo aardig. We zaten met open deuren aan de achtertuin met een watertje met vissen. Na het eten gingen we nog in de gemeenschappelijke badkamer met zijn drieën in zo'n houten bad met heet water. Dan moet je eerst douchen. Was heel zen.

De foto's tussen de tekst zetten is heel veel werk dus de foto's staan op het tabblad foto's.

1. Jos:
    17 juli 2015
    Ik wil ook naar Japan!!!!!