28 dec in Madrid

28 december 2015 - Madrid, Spanje

Het koninklijk paleisWe ontbijten weer in onze buurt en lopen naar het Plaza Mayor, het centrale plein. Op zich mooi met alle arcaden en kerstbomen, alleen is er een kerstmarkt met kraampjes die allemaal hetzelfde verkopen: kerstmutsen. Vandaar dat we de afgelopen dagen alleen maar mensen met dezelfde mutsen zagen! We kopen kaartjes bij het tourist office voor het koninklijk paleis. Een tip van tripadvisor. En dat blijkt een goede: daar aangekomen staat er een rij van honderden mensen en het lijkt niet op te schieten. En wij mogen er met onze kaartjes zo langs lopen!
Het paleis is van binnen indrukwekkend. Veel zalen met mooie decoraties. De wapenkamer zit niet meer in de toer, dat was 15 jaar geleden nog wel zo.

Als we uit het paleis komen is de strakblauwe lucht betrokken. We gaan lunchen in een heel leuk restaurantje en dan begint t te regenen. Het is ondertussen alweer drie uur dus we gaan maar een kroegentocht houden, met vooral veel lezen en spelletjes. In alle tentjes eten we kleine tapas tot we uiteindelijk nog drie restaurantjes later om 22 uur terug zijn in ons appartement.