Dag 2 Madrid vooral voetbalstadion

27 december 2015 - Madrid, Spanje

Op het veld!

We ontbijten in een heel leuk tentje in onze straat. Daarna gaan we direct met de metro naar het stadion van Real Madrid om de kaartjes voor de wedstrijd van as woensdag op te halen. Mats is superblij, we zitten achter een goal maar wel vrij ver vooraan.

We nemen meteen de Tour Bernabeu en dat blijkt super leuk. We zijn wel drie uur bezig in het stadion. Heel veel beelden en we komen bijna overal. Eerst een uitzichtpunt in het topje van het stadion. Dan het museum. Met zeer moderne middelen wordt alles van de club getoond. Alle bekers staan er. Echt heel gaaf gedaan. Dan mogen we halverwege het veld de tribune op. Weer binnen langs en dan over de zuid galerij naar de andere tribune. Hier mogen we de kleedkamers in en door de spelerstunnel het veld op, in de dug outs. Dan nog in de perskamer en naar de winkel.

Na het stadion gaan we met de metro naar het Plaza de Espagne. Hier lunchen we in een grappig tapas restaurantje. We wandelen een uur door het oude centrum. Ook op zondag zijn heel veel winkels open en het is ontzettend druk op straat. Er lopen best veel mensen met kerstmutsen op. Het is hier een bijverdienste om als stripfiguur (of nu kerstman) je te verkleden en geld te vragen om op de foto met je te gaan.

Ondertussen is het alweer vijf uur dus we duiken een Spaanse bar in om te lezen en spelletjes te doen. En dit reisblog te schrijven :)