Dag 12: Unieke onsen ervaring

23 juli 2015 - Takayama-shi, Japan

We hebben noodgedwongen een hele dag om te relaxen: het regent als we wakker worden en het blijft de hele dag regenen. En echt hard, zo hard dat we zelfs de drie kwartier wandelroute hier in de directe omgeving niet gaan doen. We hadden gisteren afgesproken om met de Japanse familie te gaan suppen, maar dat gaat natuurlijk niet door met dit weer. Zij komen nog wel koffie drinken in ons hotel zodat de kinderen met elkaar kunnen spelen voordat ze een dag eerder naar huis rijden in Kamakura. Het is heel gezellig. Mats heeft gisteren een typisch Japans spel gekregen van hen: kendame, een soort houten hamer met een houten bal aan een touw eraan. Je moet proberen de bal op een van de vier kanten te krijgen. Een kant is vrij groot en daardoor vrij eenvoudig. De moeilijkste kant is een pin waar het gat in de bal moet. Dat lukt niet tot nu toe. Ze vertrekken rond een uur of een weer. We lunchen met de Hida Buns, dat ziet eruit als bapao, zo'n klef wit broodje (heel lekker al klinkt dat niet zo) gevuld met Hida beef. We lezen de hele middag, spelen spelletjes en Mats zit op de iPad of met kendame te oefenen.

We gaan nog in de privé onsen, dat is knus en veel gezelliger omdat we met zijn drieën mogen ipv mannen en vrouwen gescheiden. We zijn nog nooit zo schoon geweest als de afgelopen drie dagen van al die heetwaterbaden (zie video met ook de mondelinge toelichting hoe je Japans hoort te baden, heel ritueel en moesten we afkijken).

Het eten is wederom Hida beef bij het diner, met nog tien dingen. Erg lekker weer en leuk dat op tafel zelf koken.

Daarna gaan we wederom in de relaxruimte van de lobby lezen en in de heerlijke massage stoelen. Dit hele complex is volledig op ontspanning ingericht, van voetenmassage apparaten tot hartslagmeters. En Richard Kleidermann muziek overal...

Mats is druk met zijn kendame en het filmen ervan wat hij tot een compilatie aan het maken is. Het resultaat komt asap op het tabblad video's erbij .
---Elles---

1. MARPHY:
    25 juli 2015
    Het klinkt allemaal super! Dat hete water hebben we hier in Karlovy Vary ook gevoeld! Water was 72 graden! Maar met een regenachtige dag een lekker warm badje...... Ziet er enorm relaxt uit!
    Leuk dat jullie steeds gezinnen met kinderen ontmoeten! We vinden het leuk om zo op de hoogte te blijven!
    Xxxx