Dag 13: Shubusangaku National Park

24 juli 2015 - Takayama-shi, Japan

Vandaag met de bus naar Kamikochi voor een fraaie wandeling door Shubusangaku National Park. Een wandeling langs de Azusa-gawa rivier geflankeerd door de Noordelijke Japanse Alpen. We stappen uit bij Taisho-ike Pond, een meer ontstaan toen 12.000 jaar geleden een vulkaan de doorgang van de rivier versperde. Langzamerhand viel het meer vol met resten van bomen en planten en werd het water het meer uit geduwd waarmee de loop van de huidige rivier was bezegeld. Het levert mooie plaatjes op. Een vlakke rivier basis met groen beklede bergen rondom. Bij een fraai zonnetje mooie weerspiegelingen in het water. We zijn niet alleen om van dit spektakel te genieten. Horden met Japanse toeristen volgen ons spoor (of wij hun spoor?). Maar ook hier geldt dat naarmate je verder van de bushalte wegloopt het rustiger wordt en uiteindelijk voelt het toch nog of we zelf op ontdekkingsreis zijn (;,). Ook hier komen we weer een Nederlands gezin tegen.

Onderweg voldoende drink- en eetgelegenheden voor lekkere lunch en mooie plaatjes van verstilde bomen in het meer die in al die nattigheid uiteindelijk het loodje zullen leggen. De bergen zijn hoog en oud. Met 3.190 meter is Mt. Okuhotaka-daka de derde hoogste berg in Japan. En de bergen van vulkanisch gesteente hadden hun oorsprong tijdens een uitbarsting 1,75 miljoen jaar geleden. Best oud. Hou oud zijn de bergen in Europa eigenlijk? Het gebied kent ook nog actieve vulkanen. We passeren bijvoorbeeld Mt. Yake-daka, een vulkaan die nog in 1962 tot uitbarsting kwam. Snel doorlopen maar.

Na terugkomst in het hotel nog naar het privé zwembad voor een Onsen sessie en weer heerlijk Hida beef 'ge-gourmet' in Soja-saus. Nu, na een vergelijkend waren-onderzoek, aan de beste (koude) sake van het huis om dit verslagje te tikken. Tot morgen!

Pepijn

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nicolette:
    24 juli 2015
    Schrijven onder het genot van sake...soepel verhaal :-)
  2. Karin:
    24 juli 2015