Dag 18 en 19 - Naar het strand

28 juli 2016 - Koh Chang, Thailand

Gisteren zijn we de hele dag onderweg geweest. Over land van Siem Riep in Cambodja naar het eiland Koh Chang in Thailand. Met een comfortabele taxi in twee uur naar de grens, daar bijna twee uur in de rij gestaan voor de paspoortcontrole (was vooraf bekend) en toen nog drie uur rijden in een minder comfortabele taxi in Thailand naar Trat voor de veerboot naar Koh Chang. Deze roestbak deed er drie kwartier over om op Koh Chang te komen. Daar een half uurtje in een gedeelde taxi naar de Westkant van het eiland. Deze streek staat bekend om de regen in deze tijd van het jaar en dat blijkt bij aankomst ook zo te zijn.

Mats gaat nog wel in de regen in een van de twee zwembaden zwemmen. We eten in ons enorm grote resort in een enorm restaurant met prachtig uitzicht. Er zijn nog vier tafeltjes bezet van de 55. Ook onze hoekkamer is immens groot met een balkon met geweldig uitzicht over zee door drie grote ramen midden tussen jungle en aan het strand. Het resort ligt tegen een heuvel en een kabelbaan moet je van het privé strand weer naar boven brengen. Het is een hele klim omdat de kabelbaan het in het laagseizoen (nu dus) niet doet.

Het ontbijt is wel drukker (verplicht inclusief) en het meest uitgebreide buffet dat we ooit gezien hebben. Ongelofelijk veel eten! Pepijn en Mats gaan poolen in ons resort maar dat is binnen zonder airco veel te warm. Daarna gaan we naar het strand bij het hotel. Alles is prachtig en het is gelukkig rond 11 uur droog. Wel warm en Mats speelt met een Duits jongetje in de warme zee. Heel even kwam de zon door en dan is het water prachtig azuurblauw. Met bewolking is het net zo grijs als onze Noordzee. Mats speelt de hele middag met Joshi, we lunchen op het strand en gaan pas tegen half zes weer omhoog naar onze kamer. We skypen even met pap/mam en nemen een songtew taxi 5 minuten naar het centrum van Kai Bae Beach.

We zijn niet zo van deze strand'cultuur'. Alleen maar bars, massagesalons, goedkope kleding en restaurants (en uiteraard 'winkels' met dames te koop). We eten prima in een restaurant waar om half negen best goede live muziek begint en ze een pooltafel hebben! Dus jullie weten hoe we deze avond gezellig doorgebracht hebben (heet en droog).