Dag 5 Fietstocht buiten Chiang Rai

14 juli 2016 - Chiang Rai, Thailand

Vandaag huren we mountainbikes en met een goede beschrijving van Tony gaan we een fietstocht van 35 km maken. We vertrekken direct na het ontbijt. We fietsen tussen rijstvelden en rubberplantages. Op veel plaatsen zijn mensen aan het werk in de rijstvelden. De huizen en tuinen zijn allemaal goed onderhouden en het is niet zo arm als we vooraf dachten. We fietsen over allerlei soorten wegen, van betonplaten, hoofdwegen tot gravel wegen.

Na twee uur fietsen komen we bij de Witte Tempel. Vanuit het niets staan we ineens midden tussen duizenden toeristen. Het is een bijzonder gebouw, helemaal wit met spiegeltjes mozaïek en heel veel decoraties aan de buitenkant. Hij is pas in 1997 ontworpen en ze gaan nog tot 2070 verder bouwen. Je kunt zilverkleurige bloemen kopen en daar een wens op schrijven. Die hangen ze aan overkappingen, echt honderdduizenden hangen er al. Om 12 uur gaat de tempel dicht voor lunch en dan kunnen we nog foto's maken zonder massa's mensen in beeld.

Er komen donkere wolken maar we houden het droog tot we precies bij de ingang van Singha Park zijn. Dit is een jaar geelden pas aangelegd door de bierbrouwer Singha, met allerlei theeplantages, fruitbomen en een heel mooi restaurant boven op een heuvel. Hier eten we een heerlijke lunch, Mats eet zelfs boerenkool pesto van boerenkool die ze in dit park verbouwen.

We fietsen verder met druppels en daardoor worden de gravelwegen modderig. Zonder spatborden op de fiets worden wij ook aan alle kanten modderig. De natuur is prachtig in deze omgeving. Niet zo bergachtig als we dachten. De dorpjes en plantages zijn vredig en netjes en op veel plaatsen zien we eetstalletjes langs de weg. We moeten een paar heuveltjes op en af en daar heeft Mats geen zin meer in. We zijn ondertussen ook al bijna vijf uur onderweg. Het is door de regen wel een lekkere temperatuur.

Terug bij de Homestay gaan we de modder van ons afspoelen en Mats springt in het zwembad. Om vier uur hebben Mats en ik een lichaamsmassage, twee dames zijn met hun brommer uit Chiang Rai gekomen om op de verhoging boven ons zwembad ons te masseren: een uur voor maar 8 euro! Het is Mats zijn eerste massage en hij vindt het heerlijk, hij ligt helemaal ontspannen met ogen dicht te glunderen. Ze hebben maar twee massagebedden dus Pepijn is na ons uur aan de beurt. Daarna gaan we nog lekker chillen bij het zwembad en eten weer hier. Na de fietstocht en massage geen puf meer om naar de stad te gaan! Morgen gaan we de hele dag met een auto met chauffeur de bergen in, veel zin in!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos:
    14 juli 2016
    Komen die masseuses voor 8 euro ook bij mij? Zou wel willen. Lekker he Mats, doet je stijve spieren goed!