Dag 3 Koninklijk Paleis en liggende Buddha

12 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Dinsdag slapen we uit tot 9 uur en gaan bij een Westers koffietentje ontbijten. Met de metro naar de rivier om daar de Chao Praya toeristenboot te nemen naar het Koninklijk Paleis. De zon schijnt waardoor het boven de 40 graden is. We moeten lange broek en schouders bedekken om erin te mogen en dat maakt het nog heter. Het is ongelofelijk druk in het paleiscomplex en de smaragden Buddha is vandaag niet te bezichtigen. De gebouwen zijn schitterend met veel goud en versiersels. We zijn blij als we bijna bij de uitgang even wat kunnen drinken, want het zweet stroomt al een uur langs onze rug.We lopen meteen aansluitend naar de Wat Pho, de tempel van de liggende Buddha. Weer een mooie complex en de Buddha is prachtig, helemaal goud en wel 60 meter lang. We kopen voor 20 baht (5 eurocent) 50 muntjes in een bakje die Mats elk in een ander offerbakje mag stoppen. We wandelen nog even door de rest van het complex, wat een pracht en praal! Ze zijn handmatig Buddha's aan het restaureren, met mozaïek en gips.We nemen een tuktuk terug naar het hotel maar door alle verkeersopstoppingen doen we er heel erg lang over. We hadden ons beter bij de metro af kunnen laten zetten. Het is ondertussen half 4, we lunchen lekker in onze straat en gaan weer aan het zwembad liggen.
Vanavond eten we op grote hoogte: bij een luxe Indiaas restaurant op een 26e verdieping.

1. MARPHY:
    13 juli 2016
    supercool he daar!
    Overweldigend gewoon!
    ben weer benieuwd naar alle verhalen van jullie nieuwe dag!