Dag 1: Onze eerste indrukken van Tokyo

12 juli 2015 - Tokyo, Japan

Na een voorspoedige reis met luxe eigen schermen met films en games zijn we vanochtend vroeg in Tokyo aangekomen. Na even ingecheckt en omgekleed te hebben in het hotel (het is hier heet!) zijn we met de metro naar het Yoyogi park gegaan. Althans dat dachten we, maar het was meer een groot bos met brede wandelpaden. En een hele grote tempel in het midden, de Meji tempel. Daar heeft Mats twee filmpjes gemaakt.

Panorama Meji tempel

Vlakbij dat park ligt Hirakuju, een van de drukste shoppingwijken en daar zijn heel veel Japanners! Er komt een volledige modeshow langs. Er is ook een subcultuur van tienermeisjes die zich als een soort poppen verkleden. Een straat vol met winkels waar ze dit soort kleding verkopen is afgeladen vol. We kijken onze ogen uit. Over de normale weg komen karts langs met mensen verkleed als Mario kart figuren, zelfs Joshi in een snikheet pak!

Einde dag dineren we in een gezellig restaurantje en gaan op tijd terug naar het hotel om hopelijk onze jetlag weg te slapen.

Mijn avondeten  Diner in restaurantje

Wat ons vandaag opgevallen is:

• Alle teksten staan ook in het Engels. De metro is super gemakkelijk te begrijpen met haltes met nummers.
  • Iedereen is hulpvaardig, zelfs als we geen hulp nodig hebben komen mensen naar ons toe.
  • Er staan ontzettend lange rijen voor eettenjes. Voor Marsmellows in chocolade gedoopt of pannenkoeken moet je meer dan een uur in de rij! En mensen doen dat dus ook. Maar dan zit je wel bij de juiste tent! Rij voor de Marsmellows
  • De tegenstellingen zijn groot: van vrouwen in traditionele kimono's tot in hello kitty kostuum uitgedoste vrouwen
  • Overal staan om de 50 meter automaten met drank.
  • Drinken in Japan
  • Het is helemaal niet zo duur als we vooraf dachten. Vooral eten en drinken is goedkoper dan in Nederland. Een flesje water kost maar 75 eurocent en een hoofdgerecht in het restaurant vanavond was rond de 10 euro.
  • Het is heel veilig, je hoeft niet heel alert te zijn op je spullen. Zeggen ze en zo voelt het ook.
  • Bij veel restaurants staan borden met plastic eten als voorbeeld.
  • Plastic eten in de etalage
  • Het is overal heel erg schoon, ook de straten.
  • In supermarkten zijn veel kant en klaarmaaltijden. Er staan ook magnetrons in de supermarkt om ze op te warmen en ter plekke op te eten. Dat lijkt ons niet zo gezellig maar wel heel praktisch.
  • Magnetrons in de supermarkten

1. Lieke:
    12 juli 2015
    Wat ziet het er bijzonder uit! En fijn dat mensen wel Engels praten! Dat scheelt zoeken!
    Mats, jij ziet wel een beetje pips hahaha! Even Japans bijslapen na alle reiskriebels ;o)!

Have fun!!
  2. Jos:
    12 juli 2015
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Een meevaller dat alles ook in het Engels is vertaald. Maakt alles een stuk eenvoudiger.
  3. Nicolette:
    12 juli 2015
    Toch wel sushi gegeten de eerste avond!
  4. Roodvoetsjes:
    Mats,
    Eet je die marshmellows dan met stokjes of met je vingers?
  5. MARPHY:
    12 juli 2015
    Wat een ervaring! Ziet er super uit! En wat een hordes mensen joh!
    Mats; laat je ons de volgende keer ook een foto zien van jou met de marshmallows?! Mmmmm vast heerlijk!
  6. Elles:
    12 juli 2015
    @teun: de marshmellows zitten op stokjes en dan doop je ze in allerlei kleuren chocola en toppings. Maar we eten alles hier wel alles met stokjes!
    @marphy: we hebben die Marsmellows helemaal niet gegeten... Stond een rij van meer dan 100 mensen, zelfs de trap af naar buiten! De foto is naast de rij.
    @nicolette: de sushi komt zeker nog!
  7. Rick:
    14 juli 2015
    Fijne vakantie daar ! Geniet ervan !
  8. Maartje:
    14 juli 2015
    Hartstikke leuk om jullieavontuur zo te kunnen volgen! Zijn wij ook een beetje in Japan :-) geniet er van!!