Dag 2 in Tokyo o.a. Eiffeltoren, Shinjuki en drukste kruising in Shibuya

13 juli 2015 - Tokyo, Japan

Vanochtend worden we pas om 10 uur wakker, we kopen bij de supermarkt een lekker ontbijtje en eten dat op in het Shiba Park naast ons hotel. In dit park staat de Tokyo Tower: een rood wit geïmiteerde Eiffeltoren en een hele grote Buddhistische tempel. Toevallig starten ze daar net een dienst. Heel veel in de tempel is van goud.

Shiba park

Ontbijt Mats in Shiba Park

We pakken de metro naar Shinyuku, het zakencentrum. Hier staan veel wolkenkrabbers. Er lopen bijna alleen maar mannen met witte overhemden. We staan een half uur in de rij van het observatory deck op de 45e verdieping van het gemeentehuis van Tokyo. Het uitzicht is mooi, veel wolkenkrabbers maar ook wijken met minder hoge hoogbouw. Het is redelijk helder dus we zien in de verte het topje van de Mount Fuji.

Uitzicht Mooi uitzicht

We wandelen naar het Yakitori straatje met wel 80 piepkleine restaurantjes. We lunchen hier gezellig en lekker.

Yakitori straatje in Shinjuku Lunch in yakitori restaurant(je) Onze lunch

Er zijn hier ook kattencafes! Dat betekent een normaal café waar ook katten rondlopen waar je mee mag spelen. Op een soort menukaart staat aangegeven welke katten er zijn. Het is verboden voor kinderen onder de 12 dus helaas mogen we niet naar binnen, maar misschien hadden we dat voor de 25 euro entree exclusief drinken toch niet gedaan. Deze wijk is een enorm uitgaanscentrum voor de zakenmensen. Het lawaai van karaoke en Pachinko gokhallen is om half 4 's middags al oorverdovend.

Straatbeeld Shinjuku  Kattencafe

We willen relaxen in t park in de buurt, maar dat is dicht op maandagen. We lopen helemaal door de wijk Harayuki (waar we gister ook al even waren) met allemaal bijzondere winkels. We gaan Kiddieland, de grootste speelgoedwinkel van Tokyo, in. Heel veel speelgoed, maar t lijkt vooral voor hele kleine kinderen met alleen maar blije animatiefiguurtjes.

Sokken in Kiddieland

Dan zijn we in Shibuya waar de beroemdste kruising van Tokyo is, met 5 zebrapaden. In de Starbucks op de eerste verdieping kijken we wel een half uur naar overstekende mensen en iedereen die daar weer foto's en filmpjes van maakt. Zie onze timeline video bij het tabblad video's. We zien het hier donker worden waardoor de stad verandert in een zee van neonverlichting.

Shibuya crossing

We zijn onderweg naar de metro om in de wijk van ons hotel te gaan eten als we langs een sushirestaurant met lopende band komen. Dit staat al twee jaar op Mats zijn bucketlist dus we gaan hier dineren. Het is lekker en heel leuk om twee koks de hele tijd sushi's te zien maken die ze op de lopende band zetten. Zie Mats zijn vlog bij video's.

Het is half 10 als we terug zijn in het hotel. Mats wil het verslag van vandaag schrijven maar daar vinden we het te laat voor. Hij wil graag dat we erbij schrijven van wie het verslag is, dus dat doen we vanaf nu.

---Elles---

1. Karin:
    13 juli 2015
    Klinkt erg gaaf allemaal! Niks zo leuk als het ontdekken van een nieuwe stad...
  2. Nicolette:
    13 juli 2015
    Sinds kort in A'dam ook een kattencafe! En bij ons is aaien van max & Morris gratis, incl. drankjes! Mooi dagverslag!