Dag 4 De Sensoji tempel en Ueno park

15 juli 2015 - Tokyo, Japan

We gingen ontbijten in een westers restaurant vlakbij het hotel met brood. Ik probeer de hele tijd nieuwe dingen met de nieuwe selfiestick.

Ontbijten

Van daar liepen we naar de rivier om de boot te pakken naar Asakusa. Hij stond precies klaar toen wij aankwamen dus we konden meteen vertrekken. We gingen onder heel veel bruggen door en het was heel cool om de skyline van Tokyo vanaf het water te zien.

Uitzicht tijdens rivierboottocht

Boottocht over de rivier

We liepen via het straatje met allemaal souvenirs naar de Buddhistische Sensoji tempel. Dit is een groot complex met een pagode, poorten en hakenkruizen. We mochten de pagode niet in als niet-Buddhist, de tempel wel. We hebben filmpjes gemaakt dus kijk daar ook even.

De centrale tempel van t Sensoji complex Nakamise straat naar tempel In de Sensoji tempel

We hebben in een klein restaurantje in een heel oud straatje geluncht, binnen want het was zo heet buiten. Ik had een pannenkoek met banaan en ijs, heel lekker. Toen wilde mama graag naar de straat waar ze allemaal dingen voor de restaurant keukens verkochten maar dat was niet zo gaaf. Dit was op weg naar het Ueno park en daar zijn we de rest van de middag gaan frisbeen en honkbaltraining gekeken en relaxen.

Oma DSt in het lunchrestaurantje Een plekje om te frisbeen in het Uenopark in de schaduw

We gaan met de metro weer naar onze hotelwijk om te eten. We kiezen weer sushi en het is heel leuk want de kok lacht de hele tijd en een Japanse meneer ook. Ik eet wel 18 komkommersushis.

Diner in t sushirestaurant Weer sushi als diner!

---Mats---