Dag 3 in Ginza met het keizerlijk paleis

14 juli 2015 - Tokyo, Japan

Vandaag was het een hele leuke dag. We hebben veel gezien vooral hele coole dingen. We gingen om 8 uur naar de Tsujiki vismarkt. Daar lagen allemaal vissen, sommigen waren best eng maar ook wel leuk. Mensen waren vissen aan het snijden met hele coole cirkelzagen of aan het snijden en schoonmaken. Ze reden heel hard met karretjes om de vissen uit de markt te brengen en daardoor konden de toeristen bijna niet lopen. Ze hadden machines waar ze grote ijsblokken in stopten en dan kwam er ijssnippers uit om de vissen te koelen. Kijk op het tabblad video's voor mijn Flipagram van de vismarkt en twee video's. Toen gingen we ontbijten in een sushirestaurant in de vismarkt met weer een lopende band.

In de vismarkt van tokyo Visjes op een stokje Ontbijt lopende band restaurant

Vismarkt overzicht

We gingen daarna naar Ginza lopen met heel veel grote winkels en warenhuizen. De eten kelder in een warenhuis was heel groot maar er waren niet echt leuke dingen voor kinderen.

Op weg naar het keizerlijk paleis kwamen we al door het Tokyo station dus daar hebben we alvast kaartjes gekocht voor de snelste trein ter wereld: de Shinkansen trein naar Nagoya voor donderdag. In dat station is de ramen straat en daar gingen we lunchen. Ramen zijn een soort van noodles in een soepje.

Automaat om te bestellen Selfie ramen restaurant Ramen keuken

En toen gingen we naar het keizerlijk paleis en we liepen eerst naar de verkeerde kant voor de ingang van de tuin dus daar konden we maar een half uurtje blijven want om 17 uur ging dat park dicht. Ik mocht niet op t gras van de bewakers om te voetballen of frisbeen, dus het was kort maar krachtig. We hebben elke dag pech met parken hier.

Verzengende hitte in het park van het keizerlijk paleis En in het park van de keizer mag je ook al niet op t gras...

We pakten de metro naar Akihabara, de electronica wijk. We eten eerst een ijsje en dan kopen we een selfiestick. En die werkt meteen!

Keuze genoeg voor selfiesticks Selfie stick gekocht! Ook in Akihabara veel neon

We gaan weer met de metro naar onze wijk en eten lekker vlees yakitori stokjes die ze voor onze neus grillen.

Aan de bar klaargemaakt en opgegeten Onze yakitori

---Mats---

1. Francien:
    14 juli 2015
    Wat een leuk verslag Mats en wat doen jullie coole dingen! Ben heel benieuwd naar de rest van de reis. Maak je ook een filmpje als je in de allersnelste trein zit?
  2. Sterre:
    14 juli 2015
    Wat een super reis maken jullie zeg! Pas drie dagen op weg en al zoveel leuke dingen gezien en meegemaakt! Wel heel erg leuk dat wij zo een beetje kunnen meereizen met jullie. Alwin is wel een beetje jaloers dat hij er niet bij kan zijn in die supersonische trein ;-) maken jullie een mooie foto? Kan hij die in ieder geval boven zijn bureau hangen! Liefs , SOJA
  3. Nicolette:
    14 juli 2015
    In jullie keuken kan ook best zo'n lopende band komen. Wij schuiven graag aan!
  4. MARPHY:
    14 juli 2015
    Wat een uitgebreid verhaal Mats! Leuk om te lezen hoor! Goed dat jullie de naam er onder zetten; nu wist ik dat het jouw tekst was!
    Inderdaad coole dingen zien jullie! Hoop morgen meer geluk met een park waar je kunt voetballen!
    Liefs, van ons
  5. Karin:
    15 juli 2015
    Hi Mats, Elles en Pepijn!

Wat een leuke dingen doen jullie! Gaaf hoor! En een superidee, ik denk dat Merel het ook heel leuk vindt om een blog bij te gaan houden op vakantie. Geniet nog van al het moois dat jullie gaan zien en meemaken!