Dag 7 Pepijns verjaardag

16 juli 2016 - Chiang Rai, Thailand

We gaan vandaag chillen bij het zwembad, wat betekent dat Mats zwemt, ik lees en Pepijn de lesstof voor zijn nieuwe carrière als leraar economie doorneemt. Na de lekkere lunch in de Homestay brengt Tony ons naar het centrum. We kopen buskaartjes voor morgen naar Chiang Mai, wandelen door het centrum langs de kitscherige gouden klok en bezichtigen de Wat Phrae Kaew, een sfeervol tempelcomplex waar sinds 1990 (de 90e verjaardag van de koningin moeder) de smaragden Buddha - die nu in het koninklijk paleis van Bangkok staat - nagebouwd is. En aangezien wij het verschil met het origineel niet zien, is hij prachtig!

We wandelen over de zaterdagmarkt en gaan borrelen en yahtzee spelen. We willen naar het nummer 1 restaurant van Chiang Rai lopen aan de andere kant van de rivier maar we mogen als voetgangers de brug helemaal niet over. Dus we nemen voor 1 euro een taxi de brug over.

Het restaurant is bijzonder met overal ruches, kant en bloemetjes. Het ligt prachtig aan het water, het eten is heerlijk en de mensen zijn super aardig.